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작성자투달러 조회 9회 작성일 2020-09-26 10:26:55 댓글 0

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무릎 통증-장경인대증후군 치료 방법 (빡빡이 아저씨가 알려줄게-1) (eng sub)

1년 동안 장경인대증후군 때문에 고생하신 시청자 분을 위해서 만들어 봤습니다.

장경인대증후군은 무릎 외측에 통증을 유발하는 대표적인 질환 중 하나로 달리기나 자전거를 많이 하는 사람들에게서 흔하게 나타납니다.


평소에 무릎이 아프셨던 분들은 상단 고정댓글의 장경인대증후군 진단 및 치료 포스팅을 확인해 보세요 ^^

홈페이지:http://healthkeeper100.tistory.com/
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깡통TV : 꿀팁 고마워요!
live good : 해보니 효과 좋아요?
정정이 : ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ빡저씨 되게 다양하게 시도 많이하셨네
ᄏᄏᄏᄏᄏ : 이걸 왜 이제 알았는지.. 저도 21살부터 현재까지 1년 좀 넘게 고생 했는데 이거 하니까 뻥 진심 안치고 하루만에 풀렷어여 근데 종아리로 그 똑같은 증상이 내려왓네여.. 발바닥도 좀 아프고요 골반이 틀어져 높낮이가 달라 그런거 같더라구여 김계란 형님 영상 족저근막염 운동과 오다리 운동 골반 스트레칭 등 꾸준히 해서 이 고통에서 벗어나겟습니다 감사해요~
Cyrano Bernstein : 계란형님 제가 사이클타다 장경인대 생긴 이후 한의원이랑 통증클리닉가서 한방치료나 침맞은거만 50만원이 넘는데 ㅋㅋㅋ 형님이 알려주신 스트레칭이 훨씬 도움이 됩니다 ㅠㅠ 진작봤다면 좋았을걸 ㅠㅠ
H H : 1:37
PIP BOY : 이거 정말 좋아~ 정말 좋아~
FireBat : 이 채널에 나오는 빡빡이 2 명인가? 1명인가...빨리 답변해라. 현기증 난다
ELDREAM엘드림워십댄스 : 스트레칭하다 다쳐서 계속 아팠는데 따라하니 시원해요~감사합니다^^
강민성 : 1:36

IT band syndrome and knee pain(how to fix it): Best Exercises treatment Science-based

#Itbandsyndromeandkneepain(howtofixit), #Itbandsyndromeexercises, #Itbandsyndrometreatment

If you are interested in online consultation, please email me: mrphysio7@gmail.com

IT band connects bone to bone(ligament), muscle to muscle(fascia), muscle to bone(tendon) but as you can see in this video, it also doesn't like compression and stretching, which is similar to tendon pathology that I keep repeating in this channel. so stop stretching and foamrolling!

Relevant link
1. Previous video (greater trochanteric bursitis, aka hip bursitis, gluteal tendinopathy, GTPS, lateral hip pain)


Reference
Grimaldi, A., \u0026 Fearon, A. (2015). Gluteal tendinopathy: integrating pathomechanics and clinical features in its management. journal of orthopaedic \u0026 sports physical therapy, 45(11), 910-922.
Mr. Physio 호주물리치료사 : Please subscribe my English channel ‘Mr. Physio’
https://www.youtube.com/channel/UC3WUAS7edHYieN4fHLSEFtg/
기모찌이이류승룡기모찌! : 오메 ;; 장경인대 치면 하지말라는 폼믈러 마사지 하라고 강조하던데 정반대로 걔네들은 알려주고있었네요 ㅋㅋㅋㅋㅋ

오지게 비비라던데 ㅋㅋㅋㅋ

선생님 한가지 여쭈고싶은게 제오른쪽 무릎바깥쪽이 그럼 아픈거면 왼쪽 다리를 벽쪽에 대야되는건가요

그리고 허벅지 들었다 놨다하는 쪽이 지치지 엉덩이는 멀쩡하네요 뭔가 잘못하고있는건가 ㅠㅠ
정나영 : 9:45
박기성 : 우와 영국 물리치료사인데요 진짜 도움이많이되네요 대박감사합니다!
Ethan Park : 달릴때 왼쪽 무릎 바깥쪽이 너무 아파서 찾아보니 장경인대증후근 같더군요.. 이영상보고 개선되었으면 좋겠습니다. 몇년동안 고생하고있네요ㅠㅠ
좋은영상 정말 감사합니다. 어깨통증 관련 영상도 찾아봐야겠습니더
김민재 : 섬네일에 나오는 2개를 다 가르쳐주시면서 열심히하라해서 열심히했는데 이런걸 보니 혼란스럽고 속상하네요 ㅜ
알라뷰 : 선생님 제발 답해주세요ㅠ 저 운동을 하면 종아리쪽에만 자극이 오는데.. 자세가 잘못된거겠죠..ㅠ 아무리봐도 잘 한 것 같은데.. 뭐가 잘못된건지ㅠ
en k : 안녕하세요 선생님.
최근 매일매일 6km씩 달리기를 했었는데 갑자기 왼쪽다리 무릎좌측에 찢어지는 느낌? 같은 통증이 나타났습니다.
처음에는 계단을 오르기도 내려 가기도 힘들 정도로 아팠으며 무릎을 완전히 굽히면 통증이 없는데 특정 어느 각도
에서 통증이 나타 나는 것을 알았습니다.
찾아보니 장경인대증후군 이라는 병 같아 보였고 선생님의 동영상을 보고 조금씩 강화운동 을 하였더니 효과를 보았습니다.
다름이 아니라 서서히 운동을 하고 싶은데 혹 보호대를 착용 하고 무리가 가지 않는 선에서 하면 어떨까 하여
여쭈어 보고 싶어 이렇게 댓글 남깁니다.
https://smartstore.naver.com/jt_international/products/4916453910
제가 사려는 제품은 이 보호대이고 이름은 바우어파인트 게뉴트레인8세대 입니다.
선생님이 알려주신 강화운동과 함께 이 보호대를 하고 천천히 뛰는 운동을 하여도 괜찮을까요?
그리고 운동을 좋아하는 사람으로서 선생님께서 갖고 계신 보호대에 관한 견해 또는
추천 제품들도 영상으로 만들어 주시면 감사하겠습니다.
마지막으로 선생님 덕분에 아팠던 부위가 많이 호전되었습니다. 감사합니다.
sophy Philo : 형님 볼 일 보면서 들을 수 있게 조선말로 부탁드립니다 ㅠㅠ
근데 오늘도 폼롤러로 장경인대 조지고 왔는데 왓더ㅃ 홀리ㅅ
woo_ y : 밴드를 끼고 하는 힙 쓰러스트도 도움이 되겠죠? 같이 하려구요

IT Band Stretches & Exercises - Ask Doctor Jo

IT Band Stretches \u0026 Exercises http://www.AskDoctorJo.com IT (iliotibial) Band stretches can help you get relief. Sometimes the pain can be at your hip, your knee, or anywhere in between. Stretches can be done standing, lying on your back, or on your side. See Doctor Jo's detailed blog post about this video at http://www.askdoctorjo.com/content/it-band-stretches

Related Videos:
Hip Bursitis Stretches \u0026 Exercises:
https://www.youtube.com/watch?v=cPDZb5YPn4U

Patellofemoral Syndrome Exercises \u0026 Stretches:
https://www.youtube.com/watch?v=rRRV9MfGIFE

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More details about this video:
Your IT band is on the outer portion, or the lateral part of your thigh. IT stands for iliotibial band, and it goes from your hip, illium, to the lower part of the knee, tibia. The IT band can get very tight and cause a lot of pain in the knee and hip. Runners often get really tight IT bands when they increase their training. This video will show you some great ways to stretch this band.

The first stretch you can do standing. Find a wall to lean against, and stand sideways to the wall with your injured side towards the wall. Cross the injured leg behind the good side, and lean your hip towards the wall. Hold for 30 seconds, and do it three times. The next stretch will be lying down on your back. Grab a belt or dog leash and put it around your foot. Keep your leg straight and gently pull the leg across your body. Then turn onto your side with the injured leg on top. Pick up your leg and pull it back behind you. Then slowly drop your leg behind you and let it stretch. The last stretch is a very intense stretch and will hurt some people. If you have a noodle or foam roll, lie on your side with the injured side down on the roll. Gently roll/pull your leg up and down from the hip to just past the knee.

IT Band Stretches \u0026 Exercises:
https://www.youtube.com/watch?v=T5CYbfByXPo

DISCLAIMER: This video and any related comments are not medical advice. Doctor Jo is a licensed Physical Therapist and Doctor of Physical Therapy; however, she is not YOUR Physical Therapist and can't possibly diagnose you through the Internet. So don't use this information to avoid going to your own healthcare professional or to replace the advice they have given you. This information is only intended to show you the correct technique for physical therapy exercises and should not be used to self-diagnose or self-treat any medical condition. If you are not properly diagnosed, this information won't help, and it could make things worse. So seriously, check with your healthcare professional before doing these techniques. If you experience any pain or difficulty while doing these exercises, stop immediately and see your healthcare professional.
AskDoctorJo : Purchase a printable worksheet with the IT Band Stretches in this video here: https://www.askdoctorjo.com/buy-it-band-stretches-worksheet
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reshmi sanal : Very simple nd much informative one dear☺
Allester Teves : I'm a mountain biker and everytime I exceeds 50 miles, my ITB hurts so bad. Hopefully you video will help.
ネスト ライブ & スタジオ・Nest Live & Studio : ✨
Cheema Bhai : Thanks doc...your videos helps me a lot..i was struggling with it band syndrome but now i am feeling it’s getting better now
Mary Lennox : Thanks for this video. I tried these exercises a couple of time. I was suffering of an inflammation on my left medium gluteus for months and finally I am able to sit on a chair with not much pain. Nonetheless today my gluteus muscles were burning. Is it a good sign?
whatfreedom7 : Can this cause pain all the way down into the shin muscle area. It feels like it’s behind the muscle and not the muscle itself hurting.
D Brown : Thank You , Great video! you did a great job explaining form....which they did not tell me im Therapy. 80s song is most definately Der Kommissar ....Don't turn around!
Ryan Lopez : JO!JO!JO!JO!JO!JO!
Paul Baransky : You would have made a great eighties girl Jo. How do I know. You have the fun spirit and I enjoy your IT stretches. Thanks

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